fredag 7. mai 2010

Baderom..før og etter..

Hei alle
Nå kommer jeg med en ny rompresentasjon og denne gangen er det baderommene. Vi har 2 stykker, ett i 1 etg og ett i 2 etg. Som jeg har skrevet om før så har det gått litt sport i det å få mest mulig for pengene, litt fordi det er gøy å få mye ut av lite og litt for at det er begrenset hvor mye penger vi kan bruke på dette fritidshuset vårt.

Bildene ovenfor viser badet i 1 etg, der er det vask, toalett og dusj + et lite kott med dør. Badet ligger under trappen som som går opp til 2 etg. Veggene  i dusjrommet har blitt flislagt med enkle hvite fliser og gulvet har fått nytt vinylbelegg. Å benytte seg av håndtverkere i Sverige er mye billigere enn i Norge, vi betalte tilsammen ca.SEK 6000.- for  fliser,muring av nytt gulv i dusjrommet, selve flisleggingen og nytt vinylbelegg..det er billig!  

Dusjforhenget er fra Rachel Ashwell og bestilt fra USA, kappe rundt vasken er sydd av et hvitt dusjforheng. Kurvhyllen, veggspeil, bordspeil og vegghyllen over vasken er kjøpt billig på loppemarked. Vegghyllen med gipsrosetter er svak rosa er bestilt fra USA. Ellers er en del småting kjøpt på Himmelrommet.

Under er det bildet fra hvordan det så ut på dette badet den dagen jeg var på visning før jeg kjøpte huset.

Baderommet i 2 etg har badekar, vask, toalett og vaskemaskin. Vask, badekar og toalett har jeg fått gratis på Finn.no...allt er meget pent brukt. Forhenget til vasken er sydd av samme dusjforheng som vasken på badet i 1 etg. Veggspeil, lite kurvbord og lyserosa fillerye er kjøpt på loppemarked for tilsammen 100 kroner. Vegghylle og veggbilder er fra Ikea.  

Det som gjenstår nå er å male gulvet hvitt samt og montere en lang hylle med plass til mange små lysglass på veggen ved badekaret + å få kasset inn den stygge strømbryteren på veggen. Tidligere i år så hadde vi frosne vannrør her oppe og det førte til ekstrautgifter på 30.000 (15.000 av de var strømutgifter)....men da har vi fått nye vannrør, stoppekran inne istedenfor ute som det var før og så ble det nytt tak i stua pga vannskader. Ny panelovn er også på plass.

På bildet under så ser du hvordan badet så ut den dagen jeg var på visning. Det er kanskje litt dårlig gjort å vise disse bildene fordi dette var ingen planlagt visning. Megleren hadde nøklene til huset siden det var en fritidsbolig og forrige eiere ikke bodde der fast. Jeg tok egne bilder da vi overtok, men de ble mistet under et datakrasj så derfor viser jeg de aller første bildene jeg tok. 

Benytter anledningen til å ønske alle dere herlige bloggdamer en kjempefin helg! I morgen er det meldt flott vær her og jeg håper solen skinner der dere er også. Kos dere masse, da!

20 kommentarer:

  1. Woow for en forandring!!
    Ja det er moro å bruke ting på nytt på en annen måte!!Men guri å det hjalp bare det å få det hvitt!! Men flott ble det virkelig!! Heldig som har et sånt sted!!
    Klem Mona

    SvarSlett
  2. Ja det var et helt annet rom kan en si:)
    Så gøy...
    ha en flott helg...solen skinner:)
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  3. Du verden så fint det ble. Helt utrolig hva det hvite kan gi av helhetlig og rent inntrykk. Gratulerer med vel utført arbeid.

    Du har så mange fine detaljer også, og likte så godt de hylleknektene under glasshylla.

    Kos deg med badene dine.
    Jeg har tatt lodd i giveawayen din, og du er velkommen hos meg også. Jeg har en på gang selv.

    Ønsker deg en fin kommende helg.

    Klem Marit

    SvarSlett
  4. Å wooow!
    Det var jammen stor forandring!
    Kjempe LEKKERT vart det♥
    Ha ein solrik dag♥Og ei super fin helg:)
    Klem frå Astrid♥

    SvarSlett
  5. Woow.. sier jeg også! Litt av en forandring!
    Skikkelig fint ble det!


    Ha en fin helg!

    Klem Ingunn

    SvarSlett
  6. Litt av en forandring! Så lyst og fint.
    Også her i huset har det gått sport i det med å få mye for lite, til tider litt slitsomt men også veldig gøy...
    Ha en fin fin dag

    SvarSlett
  7. Det var jammen litt av en forandring, det ble kjempelekkert.
    Ha en fin helg.
    Klem fra Elin

    SvarSlett
  8. For en forandring, du har vært flink. resultatet ble flott:)
    Ha en fin helg, klem fra marilyn

    SvarSlett
  9. Wow sier jeg også, herlig forandring Jorunn ! ♥ Utrolig hvor fint men kan få det uten at man må bli blakk for å gjennomføre det. Nydelig ! ♥
    Himmelrommet er helt klart en av mine favoritt butikker også. :) Må bare spørre jeg, den holderen til doruller ved siden av dusjen, hvor har du fått tak i den ? Var fin den, hihi...

    Ønsker deg en strålende helg, kos deg i det gode været ! ♥

    Klem Anette

    SvarSlett
  10. Tusen takk for alle koselige kommentarer!
    Anette: Dorullholderen kjøpte jeg for noen år tilbake på Himmelrommet..Gry som eier Himmelrommet har forresten et torp 15 minutter unna meg her i Sverige og håper hun lager en blogg om torpet sitt snart. Klem

    SvarSlett
  11. Her kan man begynne å snakke om forskjell! Så lyst og fint det ble.

    Hilsen Liv

    SvarSlett
  12. Så moro å se! Da bildet kom av hvordan badet så ut før, så skvatt jeg i stolen som de ungene fra reklame; du vet den som skal få foreldre til å følge med på at ikke barn ser upassende ting på nettet.
    God helg. Gleder meg til flere innlegg, og velkommen som følger!

    SvarSlett
  13. For en forandring!! Det ble veldig fint! I tillegg fikk jeg flere gode ideer. Takk! Jeg holder nemlig på å pusse opp badet selv. Arbeiderne jobber og står i, så nå venter jeg i spenning på resultatet:)

    God helg! :)

    SvarSlett
  14. Så lyse å flotte bad. Tenk at man ikke trenger å svi av masse penger for å få det fint. Kjempe bra...
    Ha en fin helg

    Tove

    SvarSlett
  15. Oj oj...her snakker vi total make over!! Dere har det virkelig flott!!

    SvarSlett
  16. Jeg blir aldri lei av slike før og etter bilder! Slutter ikke å forundre meg over hvor stor forandring det kan bli med maling og relativt enkle midler. Kjempefint bad dere har fått! Tenk at noe så lite innbydende, kan bli såååå utrolig innbydende!

    Ønsker deg og dine en sooooolrik helg!

    SvarSlett
  17. Hei Jorunn
    Oj, for en forskjell – dere har vært kjempe flinke :) Badet ble nydelig!!! Lyst, romantisk, og lekkert ♥ Herlige detaljer… Ønsker deg en flott kveld videre og helg som kommer. Klem fra Mette

    SvarSlett
  18. Kjempeflott ble det! Morro når det blir så stor forandring, og til en billig penge:)
    Tusen takk for nyttige tips i forhold til hundevalget mitt. Er jammen ikke lett å velge:)men hund blir det uansett:)
    Ønsker deg en flott helg!
    Klem fra Thea

    SvarSlett
  19. For et alldeles betagende bad!
    For alle som ikke er millionærer (som oss, for eksempel) er det alltid lærerikt og inspirerende å se hva man kan gjøre med relativt beskjedne midler. Tusen takk for at du deler din idérikdom - det kommer helt sikkert noen og enhver til gode!

    Med ønske om en deilig maihelg!
    Lilli

    SvarSlett
  20. Så fint det ble, sommerlig og lekkert =) Gøy at man kan få det til uten å bli helt blakk.

    God helg til deg å dine =)

    SvarSlett