tirsdag 14. februar 2012

Snart er malerkostene i sving



Jeg har ennå ikke kommet igang med noe oppussing, men nå nærmer det seg...maling er ihvertfall kjøpt inn. Det er deilig å bo seg til litt og slippe å stresse med å gjøre alt ferdig på en gang. Kjøkkenet står for tur først, der blir alt hvitt..noe matt, noe halvblankt og noe superblankt. Håndlagde keramikknotter til kjøkkenskapene er kjøpt på ebay til 30 kroner stykket. Jeg valgte de med hvit bunn og rosa prikker...håper de kommer i løpet av et par uker.
Jeg har fått min snille sydame Britt til å sy en kappe til kjøkkenet av et Tildastoff (Rosalie Pink) som jeg bestilte fra Panduro. I utgangspunktet så skulle jeg ikke så mye rosa inn på kjøkkenet, men det har sakte men sikkert sneket seg inn her. Kommer nok pga at det gamle kjøkkenet her som vi skal beholde et par år og så minner fargen og rosene meg om huset i Sverige som skal selges...jeg får litt sommerhusfølelse her nå..hihi..Jeg skal selvfølgelig vise dere før og etter bilder av kjøkkenet når det er ferdig.


Disse ovale spisebrikkene kjøpte jeg på Princess. De hvite metallhjertene med fugler (har de i 3 str) og hjertet med glassperler er kjøpt på Black Design på Lørenskog...der har det forresten kommet inn mye fint nå!

Er det noen av dere som har takrosetter (ceiling medallion) dere har limt på selv? Jeg har sett disse takrosettene laget av polyueretan (superlett materiale) mange ganger på ebay og nå har jeg bestillt en. De er ikke dyre heller, denne her som er ganske liten (drøye 40 cm i diameter) kostet NOK 130 og frakten fra USA kostet NOK 224. Jeg har tenkt til å finne en gammel prismekrone som passer til rosetten. Disse takrosettene kan man male rett på uten å grunne først. Du kan bestille rosetter her i Norge også, jeg har sett ganske mange nettsider som selger de. I utgangspunktet passer de kanskje best inn i rom der det er takhøyden er stor, men jeg har tenkt til å gi det en sjanse selv om vi ikke har det så høyt under taket her. Nå mangler jeg bare en gammel lysekrone med prismer.

 
Forrige helg så var det en auksjon i Sverige og Britt var der og la inn bud for meg på lampen over her, men dessverre så ble den litt for dyr for meg akkurat nå. Jeg får vente til det byr seg en ny sjanse en annen gang.
Like etter jul kjøpte jeg 3 orkideer på stilk som hadde en utrolig vakker rosafarge.
Jeg har jo ikke hatt vinduskarmer før, i leiligheten vi hadde så var det bare grønne planter som trivdes...mens her kan jeg ha både blomstrende og grønne planter. Gleder meg til å male i stuen og særlig vindusbrettene i respatex...hvit bengalakk er innkjøpt!
Det irriterer meg at jeg ikke får frem riktig farge på bildet av denne blomsten her, den har en varm lillafarge. Har prøvd meg frem med mange innstillinger på kameraet, men blomstene ser mer blå ut enn lilla på bildet her.
Asalea er en vakker blomst, her er en oppstammet rosa variant.
På lørdag kjøpte jeg 3 buketter med krysantemum på Mestergrønn (ta 3 og betal for 2).
  Krysantemum står lenge og finnes i mange vakre farger.
Denne hvite blomsten her husker jeg ikke navnet på, jeg synes den er veldig dekorativ.
Hundesengen flyttes der solstrålene er, hunden vår elsker å ligge der solen skinner!
Det er så deilig nå som dagene blir litt lengre og soler kommer høyere opp på himmelen. 
Det er flere fine interiørbutikker og bruktbutikker i nærheten her vi har flyttet så jeg slipper å kjøre så langt når jeg trenger noe. Det er en butikk på senteret i Sørumsand som heter Fokus Interiør, der er det mye fint og jeg har kjøpt et par skikkelig fine ting der jeg skal vise senere. Så er det en butikk inne på senteret i Aurskog som heter Trinita, der fant jeg et lekker godbit av et speil! Tidligere har jeg skrevet om Fru Amundsen Shabby Chic, en kjempekoselig dame som har en brukthandel i Aurskog. Nå har hun flyttet butikken til en lokale i et gammelt hus som ligger like ved der hun holdt til før..men stedet her er enda koseligere!

                              Ønsker dere alle en kjempefin uke! 

14 kommentarer:

  1. Hei Jorun.
    Åå som jeg gleder meg til å se,tror det blir kjempelekkert. :)) Det er herlig med rosa og sommerhusfølelse er ikke å forakte. Nydelig stoff og knotter.
    Ha en fin dag og lykke til med opp-pussing.
    Klem fra Mette.

    SvarSlett
  2. Det blir spennende å følge deg fremover. Bella er også glad i solen, hun er helt vekke, bare drar seg ut over parketten som sikkert er oppvarmet av solen. De er rare. Lykke til med kjøkkenet.

    SvarSlett
  3. Her er alt bare fint Jorunn, likte både spisebrikkene og hjertene også:) Skulle gjerne ha slike spisebrikker selv jeg..... Billige var de også. Masse lykke til med oppussingen, klemmer fra oss i skogen, Berit, Gadi og Diva

    SvarSlett
  4. Kjempekoselig å se deg dukke opp i bloggrollen min igjen!

    Nesten akkurat maken lysekrone har de faktisk på Skeidar! Hvis jeg ikke husker feil var prisen på under 1000 kr ;)

    SvarSlett
  5. Hei 1 så mange fine bilder du viser. Herlige blomster, den kvite tror eg er ein fylt campanul-type. Ønsker deg ei fortsatt fin uke og lykke til med opp-pussingen.

    SvarSlett
  6. Hei Jorunn!
    Takk for koselige ord hos meg :)

    Så spennende tider med oppussing på gang da - gleder meg til å får se ;) Ja, og takrosetten var rålekker! Selv om man kanskje først og fremst forbinder de med stor takhøgde, så er det vel ingen grunn til ikke å prøve - tror det kommer til å bli kjempefint jeg!!

    Ønsker deg en finfin uke videre ♥

    Klemmer fra Hildegunn

    SvarSlett
  7. Hei på du! So koselig å sjå eit nytt innlegg frå deg :) Glede meg te å sjå korleis da "nye" kjøkkenet blir. Kjekt med oppussing og pussling på ny plass. Tenke nok at du finn ei flott lysekrone etterkvart og :)

    Klemma frå Christine

    SvarSlett
  8. Så vakre blomster du viser!
    Vårlig og skjønt!

    Ingen erfaring med disse takrosettene.. Men skal ha en rosett selv etterhvert, så følger med på hva du ender opp med ;-)

    Ja, cruiset var virkelig fantastisk- det kan anbefales!!!

    Store klemmer

    SvarSlett
  9. Nydelige blomster og for en nydelig rosa farve på orkideen. Takk for tipset om bruktbutikken på aurskog, er også nyinnflyttet til sørum så der skal jeg ta meg en tur en dag. Vil anbefale deg Fretex på Jessheim i storgaten. Der har jeg gjort mang et kupp. God søndag til deg Klem

    SvarSlett
  10. Visst vill man ha något som blommar så här års :)

    SvarSlett
  11. Så godt å se at du kommer igang med å gjøre "nyhuset" til ditt :) Anbefaler deg også å ta en titt hos Veslestua på Sørumsand, en herlig butikk med flotte damer som hjelper til meg alt.

    Hilser til goingen din fra hans venninner på Kløfta, Indie og Marula.

    Klem fra Solbakken

    SvarSlett
  12. Lördagen den 19/5 från kl 12.00 Blir det äntligen av!

    Vår första bloggträff i Lev Vackert Huset! Vi hoppas att så många av er som möjligt kan komma och träffas! ÅÅÅHHHH så skoj!

    Föranmälan ska göras till vitromantik@gmail.com samt en förskottsbetalnings ska göras i samband med anmälan. Detta så att vi kan bjuda på god Kycklingssallad, kaffe, dryck och kaka. Kostnad 135:- Vi håller stängt på övervåningen av huset så att vi till en början kan lära känna varandra där och ha lite lotteri och liknande. Vi kommer också kort presentera hur det gick till när vi förverkligade vår dröm om böckerna och butiken. Sen är det givetvis fritt att röra sig i butiken. För er som kanske vill sova kvar finns bra möjligheter bara ett stenkast bort. Se under Fliken Om Kristinehamn på vår hemsida www.levvackert.se HOPPAS du kan komma och vara med KRAM

    SvarSlett
  13. Hmm is anyone else having problems with the images on this blog loading?
    I'm trying to figure out if its a problem on my end or if it's the
    blog. Any feed-back would be greatly appreciated.


    Also visit my website ... logo images

    SvarSlett
  14. Hurrah! After all I got a website from where I
    can truly obtain valuable facts regarding my study and knowledge.


    Review my site garbage disposer

    SvarSlett