onsdag 23. april 2014

Det spirer og gror både ute og inne



Porselensplanten min blomstrer for fullt nå, en veldig grei plante som blomstrer flere ganger i løpet av året.


 

Mannen min har blitt så flink i hagen, han har gravd opp og ryddet i alle bed. Nå har han et prøveprosjekt på gang, han har sådd gresskar, gulrøtter og vårløk. Han har også satt et par potetplanter som vokser enormt!




Her er noen bilder fra hagen idag, det er de faste løkplantene som dukker opp nå på vårparten.


Her er noen nye løker som jeg skal plante ut, de blomstrer  forhåpentligvis senere i sommer.


Har dere smakt på Romanesco? Det er en blanding av brokkoli og blomkål og smaker akkurat slik. Den er kjempegod og rene kunstverket å se på.


Forrige helg kjøpte jeg denne store vinballongen på en auksjon i Värmland, har en snill veninne som henter den for meg senere. Bildet er lånt fra auksjonen.

Ønsker alle som titter innom fin dag!

Klem

12 kommentarer:

  1. Her bor det noen med grønne fingre! Spesielt likte jeg porselensplanten og grønnsaken med det utrolig flotte navnet - Romanesco! Her skinner solen og jeg gleder meg til å kose meg i ettermiddag - ute. :-)

    SvarSlett
  2. Heisann! Og tusen takk for kommentarene du la igjen hos meg! Så koselig!
    Den porselenplanten var nydelig,den må jeg se om jeg kan få tak i :-)
    Dere har noen flotte "grønne fingrer" det spirer jo og gror som bare det.
    Gleder meg til våren & varmen slår inn for fult her i nord også,da kanskje det blir litt grønt her også.
    Ha en fin kveld.
    Klem Christina

    SvarSlett
  3. Den porselensblomsten var så fin. Sart og lekker rett og slett.
    Har ikke sett den før, men nå står en sånn på ønskelista for nye blomster i vinduskarmen.
    Herlig vindunk med stativ du har kjøpt. Stativet er utrolig dekorativt.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  4. lykke å pusle på i hagen
    så masse fint du har plantet
    dette blir lekkert
    takk for tipset med den kålen
    kos deg
    søte Jorunn
    klem Eli:)

    SvarSlett
  5. Ljuvligt!
    Önskar dig en jättefin dag
    kram Tina

    SvarSlett
  6. Å, porselensblomst er min favoritt! Har ingen som blomstrer akkurat nå. Det er spennende å se hva som kommer opp av jorden av det mann har satt ned av løk og frø.
    Løkplantene har eksplodert i sommervarmen og perleblomstene og påskeliljene er snart ferdig blomstret.
    Har tatt ut minipåskeliljene som stod inne i påsken. De er det ikke noe stas i lenger. Planter dem i bedet og håper de dukker opp igjen neste år :)

    SvarSlett
  7. Så nydelig den porselensblomsten var, sånn har jeg aldri hatt....... Skal si det spirer hos deg, og oj, for en fin vinballong!
    Ønsker deg fine vårdager.
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  8. Å så deilig å se at det spirer og gror"Er ingen ekspert selv,men føler jeg er litt i siget og det er så gøy og gjør så godt at man kan få til litt,og sikkert også feiling etterhvert ;)
    Men det er vel slik man lærer!Vårløk var forresten ikke dumt ~ har sådd gressløk og må ha litt annet snadder!vårløk er jo superdeilig!!!
    Porselensblomst må faktisk være verdens kjekkeste plante,utrolig hardkjør og sterk,og så mange fine varianter.Nydelig rosa blomst på din der,tipper den dufter godt også :)
    Kos dere med hageprosjektene,så koslig dere gjør det sammen,oss i mellom skulle jeg ønske lit mer engasjement fra min kar,men det er jo alltids lov å håpe!
    God helg!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  9. So schöne Blumen, liebe Jorunn!
    LG Rosine ♥♥♥

    SvarSlett
  10. Härligt med allt spirande! Önskar dig en fin valborg och helg! Kram Anna

    SvarSlett
  11. Så herlig å se at det spirer og gror hos deg. Har prøvd å så blomsterfrø selv, men det ble bare noen lange slappe stilker av det så nå kjøper jeg bare fiks ferdige planter.

    Ha en finfin kveld
    Klem

    SvarSlett
  12. At med sans for din tante kan jeg forstå så godt.
    Jeg ønsket å fortelle deg hvor vakker jeg tror din header.

    Ha en fin helg og
    mange hilsener
    Rosine ♥

    av

    SvarSlett