mandag 13. juni 2011

Endelig tilbake i Värmland

Det var utrolig deilig å komme hit etter så langt fravær! Været har vært aldeles nydelig i 2 dager nå og jeg har vært ute i hagen mesteparten av dagen. Dessverre var alle syrintrærne avblomstret da jeg kom, men jeg fikk da plukket liljekonvall og lupiner...de er vakre de også!
På vei hit og nå før midtsommer så er det et hav av lupiner som møter en på begge sider av veien...et fantastisk skue....og de finnes i mange fargekombinasjoner!
Rhododendroen så veldig stusselig ut nå, den har likt dårlig den tøffe vinteren vi har hatt de siste 2 årene...bladene er stygge, men den blomstrer ihvertfall.
Hekken er helt ute av kontroll, så igår og idag har jeg trimmet den på innsiden og utsiden av gjerdet. Min far kommer i morgen og hjelper til med å få ned høyden. Det minste epletreet må dessverre beskjæres hardt, en del av de store grenene er døde og det ser ikke pent ut som det er nå.
Her er det en som tar livet med ro...deilig å ligge i gresset og kose seg i varmen...det har det ikke blitt så mye tid til for min del:)
Er ikke denne "topplisten" lekker...den er dessverre ikke min...kjøpt på en auksjon for...hmm...jeg tror Britt betalte 100.- for den. Den står på torpet til min far og Britt. Den mangler en del på den ene siden, men handywoman Britt fikser det lett ved å fjerne deler så begge sider blir like....den skal males hvitt og festes på hodegavelen til en skuvseng. Jeg skal se å få tatt nye bilder innvendig fra torpet og vise dere hvordan det ser ut der.

Det er meldt litt regn utover i uken og da blir det innejobbing, jeg har noen malingsprosjekter jeg må se og bli ferdig med. Idag kom det en elektriker og la noen nye ledninger og byttet ut den siste gamle lysbryteren som stod i et kott...det var deilig å få det ut av verden.

Ha en  flott kveld allesammen!

11 kommentarer:

  1. hei.
    åå å nydelige blomster,
    vakkert hos deg,
    nydelig ornament der, blir fint på en seng dette ja.
    ønsker deg fine dager.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Så herlige bilder! Headeren din er skjønn også.
    Håper du får mange fine dager i Sverige nå, og lykke til med hekken!!

    SvarSlett
  3. Hei, Jorunn!

    So fine blomsterbilete. Og ornamentet var kjempe fint!

    Håpe du får mange gode og fine daga i Sverige :)

    Klem frå Christine

    SvarSlett
  4. Det høres jo helt herlig ut. :) Flotte bilder av blomster!

    SvarSlett
  5. Hello darling....have a nice week !!...love Ria....xxx...beautiful garden flowers !!

    SvarSlett
  6. Kos deg i Värmland! Vi var der også i helgen og har hatt en fantastisk helg :-) Misunner deg som kan bli værende der borte utover uken. Regner med det betyr at du har påbegynt ferien din? I så fall ønsker jeg deg en riktig fin ferie også :-)
    Stein

    SvarSlett
  7. Herlige bilder ..skjønner du nyter å komme til dette stedet...
    '
    ser ut som din firbente venn koser seg også..

    Flott list...

    klem O=)

    SvarSlett
  8. Hei, åhh en flott Ridgeback? Ja de elsker solen. Vi har Bella og er ganske ny i bloggverden. Nydelig sted dere har i Sverige. Vi bodde i Vasterås for en del år tilbake, var noen fine år. Hilsen Eli

    SvarSlett
  9. Old friend Jorunn,

    Mentioned your work in Sanselig Sommer on my blog!

    http://myshabbystreamsidestudio.blogspot.com/2011/06/international-giveaway-sanselig-sommer.html

    xo

    Sandy

    SvarSlett
  10. Hei :-)

    Skjønner at det er deilig å komme tilbake igjen :-) Ett nydelig sted! Herlig for to bente og firbente :-)


    Ønsker deg en fortsatt fin uke :-)

    Klem

    SvarSlett
  11. Hei Jorunn og Papito:)

    Ser ut som dere begge trives..., ja det skulle igrunnen bare mangle, med et slikt smultronställe! Har hermet med blomster og de er så nydelige. Hyggelig å kunne plukke selv også. Hilse masse til Britt og pappa. Nyt av Jorunn, stor klem fra Damene og Berit:o)

    SvarSlett