søndag 19. juni 2011

Nytt trekk til gamle puffer...del 2

Her kommer som lovet bilder av trekket til den andre loppispuffen + til en annen liten minipuff som jeg arvet for mange år tilbake....trekkene er sydd av et gammelt hvitt laken. Britt som er så snill og syr for for meg legger stoffet dobbelt når hun syr...da blir kvaliteten litt tykkere og det ser enda finere ut.
....blondekanten er ikke gammel, den kjøpte jeg i en sybutikk her i Sverige. Jeg kjøpte 4 meter og betalte SEK 110.- Hvis man kan sy selv så blir dette veldig billig. 
Trekkene er avtagbare slik som på den andre. Blondekanten henger nedenfor stoffet på disse puffene, på den forrige var blonden sydd fast på stoffet.

Nå er forresten den gamle grønne sengen ferdigmalt (5 strøk!) og jeg må si meg fornøyd med at den nå er hvit....men jeg har fått tak i noe annet som er grønt...2 gamle lysegrønne kjøkkenstoler, bilder kommer senere.

Ha en fin søndagskveld!

17 kommentarer:

  1. Er det mulig!!! Det der var rett og slett nydelig. Jeg må tilbake etterpå kommentaren for å se litt mer på det. Vakkert! Takk for koselig kommentar forresten. Jeg skal bli flinkere til å legge igjen kommentarer etter meg men jeg leser blogger....mange blogger. Men jeg skal bli flinkere. Takk iallfall for du stikker innom min blogg. Det setter jeg utrolig pris på.

    Klem:)

    SvarSlett
  2. Så søte krakker! Nydelige og romantiske trekk; forvandler krakkene helt!
    Så heldig du er som har ei som syr for deg :-)

    :-)

    SvarSlett
  3. Disse ble jo bare nydelige :o)

    SvarSlett
  4. Nydelig trekk. :)
    Ha en fin kveld videre.

    SvarSlett
  5. Utrolig vakre ble de.
    Ha en fin uke.
    Klem fra Eva :-)

    SvarSlett
  6. Så utrolig kreativ du er!
    Jeg må jo si jeg er imponert over at du benytter så mye hvitt i innredningen. Jeg har hvit salong i Sverige, men med utskiftbare trekk. De må jeg vaske flere ganger i året for at de fortsatt skal se rene og nye ut. Hvordan klarer du hå holde alt like hvitt? :-D

    SvarSlett
  7. Hei :-)

    Utrolig vakre!!

    Ønsker deg en flott ny uke :-)

    Klem

    SvarSlett
  8. Så flotte de ble. Virkelig noe jeg skal prøve meg på en vakker dag. Har jo en gammel puff som er gjemt under stuebordet...


    Ha en fin søndagskveld, hilsen Lottemora

    SvarSlett
  9. Hei.
    Dette ble bare helskjønt.
    Har laget en del slike
    trekk jeg også men har
    for det meste brukt dongeri-
    stoffer.
    Tusen takk for kommentar.
    Det rosa lappeteppet jeg laget,
    har mitt eldste barnebarn fått,
    hun ble overlykkelig.
    God ny uke til deg.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  10. Hei
    Så hyggelig at du ha vært innom bloggen min.
    Ja jeg må bare si at det ene trekke til puffene er skjønner en det andre.
    Du er heldig som har så flink syerske. forresten nydelige blonder , jeg skal også titte etter det neste gang jeg er i Sverige.

    SvarSlett
  11. Nyyydelig!! Skikkelig fint - og så smart med trekk til puffen - en idè å ta med :)

    Og så flotte bilder fra torpet til pappa'n din og Britt - kjempekoselig!! Bare nyter..

    Ha en super kveld..

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  12. Så utrolig fine og romantiske de ble :-D

    SvarSlett
  13. ÅÅÅÅ - helskjønt!!!
    Utrolig fine og delikate. Skjøner godt du er fornøyd med disse. Så deilig å få litt hjelp der det trengs også.
    Tusen takk for skryt av bordet. Det var litt av en jobb, men så er jeg strålende fornøyd med resultatet også da;)
    Håper kvelden din er fin.
    Klem fra meg!

    SvarSlett
  14. So utruleg flotte dei blei! Romantiske og lyse. Skjønne at du e fornøgd med desse ja :)

    Klemma frå Christine

    SvarSlett
  15. Så flotte puffer, nydelig ble det ;)

    Ha en fortsatt fin dag i vakre Värmland!

    Hilsen Monica

    SvarSlett
  16. Herlige krakker du ha ordnet. Ble virkelig pent å se på.
    Ta tuen innom meg også og faller det i smak kan du legge deg til:) Ha en fin advent:)

    SvarSlett