søndag 24. februar 2013

Gammelt vindu + putetrekk = veggbilde

 
Dette gamle vinduet kjøpte jeg for 150 kroner hos en lokal brukthandel (Høna). Jeg gikk nemlig glipp av en rålekkert gammelt vindu da jeg var der før jul, men er nå veldig glad jeg fikk tak i dette! Vinduet slik det henger er 73 cm høyt og 49 cm bredt....en bra bildestørrelse.
Her har jeg limt på en dekorblomst for å pynte rammen litt og vinduet venter på å bli malt i silkematt hvit. Egentlig skulle jeg bruke en prøve jeg hadde liggende på en Pip tapet som bilde, men.....
.......så fikk jeg en ide da jeg helt tilfeldig satte fra meg vinduet i en stol og så puten på baksiden.....
voila.....så ble det sånn, her er vinduet malt og jeg klippet til putetrekket som igjen ble festet med tegnestifter bak på vindusrammen.
Akkurat nå så henger det på veggen ved siden av den gamle døren der jeg har spisebordet. Bildet hadde blitt veldig fint på gjesterommet, men da ser jeg det nesten aldri. Vil jeg bytte på med motiver så er det gjort på få minutter.
Håper dere har hatt en flott helg, idag har det vært og fremdeles er et vakkert vær ute. Sol fra skyfri himmel og flere varmegrader...fuglene kvitrer som bare det...nå er det ikke mange dagene før våren endelig er her. Jeg måtte forresten lage nytt meisebollehjerte til fuglene, det første er nå spist opp:)

Ønsker alle en fortsatt fin søndag!

11 kommentarer:

  1. Du er såå flink, har sagt det før. Vakkert bilde ble det, og skjønn hortensia. Jeg fikk en hortensia i dag, ble så glad. Nå skal jeg kjøre til bydn og spise med kolleger. Ha en flott søndag.

    SvarSlett
  2. Så lekkert det ble,du er kjempesmart
    og flink Jorunn. :) Nydeligt. :)
    Ha en flott Søndag.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  3. Dette ble kjempefint Jorunn - likte godt dekorblomsten du har festet til rammen!!
    Ønsker deg en fin søndagskveld og en flott ny uke :)

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  4. Så fint det ble :-) Klippet du i stykker puta?? Måtte nesten le litt da jeg leste det :-D

    Ha det godt- klem Siv

    SvarSlett
  5. WOW!Dette vart fint!
    Du er veldig flink og kreativ.

    Ynskjer deg ei strålande ny veke :)

    SvarSlett
  6. God tanke ;o) Stod faktisk igår med flere gamle håndsydde putevar i handa, og tenkte at disse ikke kan brukes i senga lenger, hva skal de bli nå? Så takk for tanke og idè, skal spinne videre på den tanken!
    Ha ei fin uke

    SvarSlett
  7. Ah, så fint det ble!
    Du er så kreativ!! :-))
    Stolene under her kunne jeg ønsket meg også - elsker dreide bein!! Du er flink til å sikre deg gode kupp :-))

    Ha en fin onsdag!
    Klemmer

    SvarSlett
  8. WAW JORUNN SÅ LEKKERT
    DU ER SÅ KREATIV OG FLINK
    HERLIG HEIM DU HAR
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  9. Ibland är det tillfälligheter som gör det
    så bra, tur att du satte fönstret i den stolen.
    Blev jättevackert!
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  10. Så fint det ble!! Du er jammen kreativ! Puta røyk ser jeg:-) men fint ble det!:-) og de lekre stolene i innlegget under! :-) :-) håper du får en fantastisk helg Jorunn; -) gode klemmer:-)

    SvarSlett