søndag 3. august 2014

Makeover bord, grønnsakshagen og i tenkeboksen


Dette lille bordet stod i garasjen da vi overtok huset, men i sommer syntes vi det fortjente en makeover så da ble det lagt fliser på toppen og malt. Når utemøblene taes inn for vinteren er bordet fint å bruke som et ekstrabord på kjøkkenet eller i stuen når vi har gjester.


Våre første poteter er høstet, de ble kjempefine! Det var ikke mange potetplanter vi hadde, men det var morsomt å prøve seg frem. På agurkplanten ble det 3 frukter, her er den ene...de 2 andre ble spist opp før de rakk å bli store..hehe..men gode var de!


Vi plantet 3 forskjellige chiliplanter, de har vært litt stusselige i bladene...men det vokser da ut frukter på de. Tomatplantene har klart seg veldig fint og det kommer mange tomater.


I salatbedet har det vokst utrolig bra, de forskjellige salatene har blitt store og fine.


Denne lille saken her er helt genial, det er en egg-beeper som mannen min kjøpte da han var på ferie og den bruker jeg nesten hver dag nå. Den oppbevares sammen med eggene i kjøleskapet for å få samme temperatur og så skal den koke opp sammen med eggene. Den gir en liten lyd fra seg når vannet begynner å koke og så spiller den en melodi når egget er ferdig halvkokt. Den spiller 3 melodier så du kan velge om egget skal være, bløtkokt, halvkokt eller hardkokt. De er sikkert å få kjøpt i Norge også, så at coolstuff.no selger de. 


Vi har gått rundt her ganske så deprimerte etter at Papitogutten ble borte at vi nå er i tankeboksen om å få en ny hund. Jeg har vært litt bråkjekk og sagt til familie og venner at det ikke blir noen ny hund, men jeg og mannen min savner den gleden av å ha hund så utrolig mye!! Vi er godt voksne begge to og skal vi ha hund igjen så må vi ha det nå før vi blir for gamle. Her er bilde av tatoveringen mannen min tok i ferien. Halsbåndet henger på en knagg i stuen. Selv om vi har minnene i hjertet er litt godt å ha de synlige rundt oss også. Sønnen vår har tatovert et hodebilde av Papito, men vi har ikke sett det enda fordi han er på ferie.


Her er det er meldt en god del regn og tordenbyger frem til tirsdag...det siste liker jeg forresten dårlig og drar ut alle kontakter. Vi hadde et fryktelig tordenvær for et par uker siden og flere naboer fikk ødelagt dekoder, tv, pc etc. Har noen maleprosjekter på gang som er veldig greie å få unna på slike innedager:)

Ønsker dere alle en fortsatt god søndag og en ny fin uke!

Klem fra Jorunn

8 kommentarer:

  1. Så fint det lille bordet ble! Skjønner godt at du savner Papito! Sånn en fin hund............. Her har jeg ventet på styggværet, men det har ikke kommet enda. Mulig vi går klar av det. Liker heller ikke tordenvær, da trekker jeg ut alt av kontakter! :) Ellers så er jeg ferdig med å jobbe for denne gang. Skal tilbake i september og ta noen uker da. Før det reiser jeg til Bodø i tre uker, gleder meg veldig til å se jentene mine igjen! Snakkes! Hilsen Lene i Halden

    SvarSlett
  2. Bordet ble kjempekult. Så praktisk med fliser oppå!!! Kan sette varme ting rett på plata, lurt.
    Angående å få dere en ny hund, så sier jeg bare go for i!. Har lurt på når denne meldingen skulle
    komme. Tenkte som deg da jeg ble uten katt for noen år siden. Men det gikk bare en uke før jeg
    måtte få meg en ny en. Riktignok lettere å ta vare på en pus da, en hund krever jo mer i det daglige.
    Men så koselig det er å ha en bestevenn som alltid er like blid og klar for tur. Som sagt go for it!
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Hei vennen.
    Kjempefin makeover,nydelig med fliser på. :) Så herlig med selvdyrka grønnsaker da,smaker bedre også det. Skjønner godt at dere vil ha ny hund jeg ja,hadde gjort det samme,lykke til med det vennen. I morgen drar vi inn til sommerhuset igjen,det blir en del reising fram og tilbake når man pusser opp. Venter på 2 karer som skal sette opp annekset også,det går litt tregt hehe er litt utålmodig etter å innrede vettu. Det er meldt torden her også usj ekkelt. Ha det fint Jorunn og ha ei finfin uke. :)
    God klem.

    SvarSlett
  4. Jeg må bare kommentere hunde-greierne først jeg vet du,hundeeslker om jeg er!
    Nok en gang må jeg bare få anbefale dere å kjøpe/skaffe en ny…ikke en ny Papito for han var det bare en av,men en ny turvenn,kosevenn,- et nytt familiemedlem.Merker at du allerede har begynt å tenkte tanken,og da er du godt på vei spør du meg.Det vil hjelpe veldig på,og gjør det for det er for sent og du angrer!
    Hjertet mitt gråter bare jeg tenker på mine hunder som ikke er med meg lenger,klarer knapt nok å gå på graven deres i hagen her.En grusom pris å betale for å ha hund.Grusomt når de må avlives,grusomt å gravlegge og enda grusommere dagene,ukene månendene etter.Men for en berikelse i livet likevel.Kunne ikke vært det foruten og min trøst har alltid vært nye hunder.Noe å glede seg til,se frem til,…herlig når nye små fantete valper har kommet og lagt liv og røre i heimen,nye gode minner!
    <Følg hjertet kjære JOrunn!!!!!

    SÅ frodig og fint i hagen din,ikke måte på hvor mye du kan høste.Chili har vi også prøvd,synes egentlig den ser litt pjaskete ut,kanskje den ikke liker å stå ute???Ike vet jeg,vi får prøve og feile slik som med det meste annet i livet. Gøy er det uansett!!!! Har begynt litt i år,og fortsetter i større stil neste år.

    Så synd det er tordenvær hos dere,det kommer vel hit også,men i dag har vi hatt en super dag og jeg håper på pittelitt opplett ihvertfall i morgen formiddag da enkelte hageprosjekt står på vent.Og om ikke…får vi finne på noe annet å styre med!
    GOd Ny uke!!!!

    Lykke til med tenkingen!

    Toveklem .)

    SvarSlett
  5. Greier ikke å forestille meg et liv uten hunden. Men den er 11 år så jeg bør vel forberede meg i årene som kommer. Veldig veldig usikker på om det blir flere. Imidlertid er det vanskelig å forestille hva jeg tenker når situasjonen med det å ikke ha hund mer - er der.
    Videre synes jeg at Spisskammerset ditt tyder på svært så grønne fingre. Blir litt misunnelig - nesten :-) ønsker deg en riktig fin uke :-) Merete-smil :-)

    SvarSlett
  6. Oi Hos,a mesinha ficou linda bem versatil .Olha quanto as plantações deve ser muito bom colher o que plantamos e saborear então é o máximo.Bonita homenagem a Papito a tatuagem .Agora esse ovo que toca musica para o tempo do cozimento dos ovos é muito legal ,muito interessante =)
    abraços do Brasil

    SvarSlett
  7. der kleine tisch ist wunderschön geworden!!!!! und auch die blumen sind toll!!! alles liebe von angie

    SvarSlett
  8. Hei Jo!

    Vakkert bord, var veldig spesiell med flisene!

    Interessant at egg komfyr !!!! her vi gryter som fløyte, men dette har aldri sett! må være morsomt!

    Nå er alt skje selv grønnsaker! som gleder! veldig hyggelig!

    Kiss
    pri

    SvarSlett