torsdag 31. juli 2014

Auksjon og loppisfunn





Da jeg var på familiebesøk i Värmland var det så mange loppiser! Det er mange privathus som setter opp skilter langs veiene i Sverige, helt annerledes enn i Norge. Jeg fant tingene over hos et eldre dansk ektepar som som hadde  en gammel låve der det var opphørssalg. Jernvinduet fra Danmark har stått i en lagerbygning, flaskene er fra Danmark...den store en en ølflaske og de andre melk og fløte flasker. Jeg likte veldig godt den hvite kakeformen, den blir kjempefin å ha løkblomster i:) Danskene hadde en formidabel samling med emaljerte lyseblå ting, jeg kjøpte med den blå bollen....kan bli fin å ha sommerblomster i:) Fikk kjøpt alt for 300 svenske:)


Skrivebordet er kjøpt på auksjon for 330 svenske, det skal males....det samme skal tak, vegger og gulv i rommet det står i....tenkte å begynne på dette i løpet av uken.

Jeg hadde egentlig tenkt til å vise før og etter bilder av trappen, men jeg fikk vite igår at trappetrinn/trappenese teppene er utsolgt og kommer ikke på lager før 10 september. Enten må jeg vente eller se om jeg finner noen lignende et annet sted.



Ønsker alle som titter innom en fin uke! I morgen begynner vi på den siste sommermåneden og den skal nytes til det fulle!

Klem fra Jorunn

13 kommentarer:

  1. Hei, så fint bord, har tenkt på et sånt foran vinduet til pc'en. Håper dere har det bra, sommeren er fin. Jeg har nettopp begynt på ferie og er glad tempen har gått litt ned. Har tenkt meg en tur til Gdansk, alene på husmorferie på fineste hotellet i byen, jepp. Søstrene mine skal også, ikke helt alene er jeg. Ha en fortsatt fin sommer Jorunn.

    SvarSlett
  2. so tolle teile!!!!! das fenster ist ein augenschmaus!!! alles liebe von angie

    SvarSlett
  3. Ble noe kluss med nettet her så hvis jeg legger igjen to kommentarer etterhverandre her er det bare det.
    Det er så gøy med loppis. Flotte skatter du har funnet. Vinduet er jo bare helt knall.
    Tenker du skal kose deg med å pynte med de nye tingene nå.
    Alltid så gøy å finne plass til de nye skattene man finner. Fortsatt god sommer til deg.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  4. Kjære Jorunn ❤️
    Så koselig at du tittet innom meg.....ble glad!
    Gu for en skjønn header og så masse flott du har fått!
    Nydelige bilder under her også av skjønne hunder.
    Håper du har det bra og nyt sommeren.
    M
    Jeg er mest på insta nå,men slutter ikke med blogg selvom;)))

    God sommer snille gode Jorunn .
    Varm klem
    Camilla ❤️

    SvarSlett
  5. Takk for hyggelig kommentar inne hos meg og så hyggelig å se deg i Blogglandia igjen :-) Og jeg tror at dersom eg ikke kommer meg på loppis i Sverige kommer jeg til å gå ut i generalstreik :-)

    SvarSlett
  6. Så masse fint du har fått tak i! Likte alt sammen, men de flaskene var helt utrolig tøffe! gleder meg til å se hvordan rommet du skal male blir! Jeg hev meg rundt og malte badet forrige helg! Ble ikke helt fornøyd med fargen først, men nå syns jeg den er fin! Ønsker deg en fin augustmåned! Takk for hyggelige kommentarer inne hos meg! :)

    SvarSlett
  7. That's nice !

    Greetings Rosine ♥

    SvarSlett
  8. Oi så mye fint. Vinduet og den blå bollen er kjempefine.
    Ha ei super uke videre.

    Klem

    SvarSlett
  9. Hei Jorunnvennen.
    Riktig god helg til deg også. :)
    Så mye lekkert du har funnet.
    Vi snakkes.
    God klem.

    SvarSlett
  10. Wow så masse fint
    dåne skulle gjerne
    hat det vinduet
    blir spennende å se når du har malt
    kos deg
    søte Jorunn
    klem Eli:)

    SvarSlett
  11. Åååå,så mange flotte ting du har fått tak i,å det vinduet er bare råfint!
    Det var jammen en grei pris på det også,da er det ekstra greit:)
    Ønsker deg fortsatt fine sommerdager!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  12. Gratulerer med fine funn!
    Det er så morsomt å reise i Sverige, for der er det mange loppiser og mange skatter å ta med seg hjem.
    God augusthelg til deg! :)

    SvarSlett