tirsdag 23. september 2014

Trappen før og etter





Denne trappen opp til 2 etasje har vært et prosjekt som har vært drøyd ut lenge fordi det er så fysiskt tungt å slipe bort alt det gamle limet som var under linoleumen fra 1960-tallet. I juli fikk vi hjelp av en kjempesnill venn som slipte bort limet slik at det bare var kosejobben igjen til oss. Grunnet trappen først og så malte jeg 3 strøk med samme vannbaserte gulvmalingen fra Flügger som jeg har brukt før i fargen Råhvit. Jeg bestilte trappetrinnsteppe fra Ellos i juli, men siden de var utsolgt kom de ikke før nå i september. Det var så deilig å endelig bli ferdig med denne trappen og vi er veldig fornøyd med resultatet.


Han som hjalp med sliping av trappen, slipte også alle de gamle dørtersklene i første etasje. De har jeg malt hvite og hvor praktisk det var finner jeg vel ut etterhvert..hehe..men de er ihvertfall veldig pene nå:)


Det går veldig bra med Pintogutt, han finner på rampestreker som valper flest. Han er  flink til å sove i sin egen seng om natten som er ved siden av vår. Men på dagtid elsker han å ligge i fanget når han skal sove:) Har meldt oss på valpekurs, det er mange år siden sist jeg var på hundekurs så det skal bli lærerikt og gøy:)

Ønsker alle en flott uke!
Klem fra Jorunn

17 kommentarer:

  1. Hei Jorunn. Trappa ble kjempefin. Bra du fikk hjelp til pussing.
    Jeg har gått glipp av det forrige innlegget ditt. Herlighet så fint det spisebordet var. Helt nydelig hjemme hos deg.

    Ha en fin dag
    Klem

    SvarSlett
  2. En trapp bruker en jo vanligvis veldig mye, så nå tipper jeg dere smiler både på vei opp og ned i den lyse, fine trappen! Og så lun og fin og trygg med trappebeskyttelsen. Vi har nemlig en trapp som IKKE er malt, så jeg synes nok dere har vært ekstra flinke.
    Og en nyyyydelig valp dere har fått.

    SvarSlett
  3. Precis en sån trappa har vi! Fast den väntar
    på och bli slipad och målad, den blev efter när vi
    tog golvet. Ska visa maken dina bilder.
    Och så fint han går i koppel Pinto.
    Kramar/AM

    SvarSlett
  4. Jammen meg står dere på skikkelig. Her kommer det ene rommet etter det andre i ny drakt.
    Så lyst og fint det ble i trappa, og så slipper man å skli når du har de fine trappe teppene der.
    Pinto er jo bare så nydelig da. Tenker dere koser dere fælt. Har akkurat levert kattene min hos
    dyrlegen jeg, skal hente han igjen kl 11.30. Han har slåss og fått en kjempeinfeksjon i beinet sitt.
    Godt vi har flinke dyrleger til å rette opp igjen skaden.
    Marit

    SvarSlett
  5. Så lys og fin som trappen ble og jeg skimter en veldig fin gang nedenfor trappen :-)
    Jeg ble egentlig litt inspirert til å begynne med min egen trapp, :-)
    Hils til søte Pinto :-)

    SvarSlett
  6. Så lyst og fint det ble i trappeoppgangen! Veldig praktisk med trappeteppe, malte trappetrinn kan jo bli farlig glatte ja! Ps lampene i forrige innlegg var superfine! Så bra å få litt hjelp i huset når det er sånne tunge ting som sliping! Gangen under trappa ser så innbydende ut! Nydelige gutten, han Pinto er jo bare en hjerteknuser altså! :) Fin tirsdag til deg! :) Klemmer fra Lene

    SvarSlett
  7. Helt utrolig fint ble det Jorunn. Så lekkert og lyst. Nuss på Pinto'n! Hilsen Diva og meg!

    SvarSlett
  8. Han är väl för söt lille vovven <3 Trappen blev jättefin! Fast jag tyckte inte det var något fel innan iofs...som trären var den också superfin :)

    Kram Linda

    SvarSlett
  9. die treppe sieht jetzt toll aus, ein sehr schönes bild!!! und ihr kleiner hund ist wirklich sooo süß!!! liebe grüße von angie

    SvarSlett
  10. Oj, det blev verkligen fint! Skulle behöva ta tag i min egen trapp framöver...
    Vilken sötnos, härlig bild!
    Ha en skön höstvecka!
    Kram,
    Titti

    SvarSlett
  11. Hei,hei.
    Trappa ble kjempefin. Har bestilt slike jeg også,i gammelrosa
    og har et strøk igjen å male. :)) Nååå så søt han er lille rampen
    hehe, han blir vel roligere med åra hoho. :))
    Kos dere.
    Klemmer.

    SvarSlett
  12. Trappen ble flott, litt av en jobb. Pinto er skjønn og så artig med valpekurs.
    Jeg har blitt bestemor for første gang til en gutt og vi er helt i lykkerus. Livets dessert, sies det.
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  13. Gratulerer med ferdig trapp! Ser ut som dere har gjort en grundig jobb! Jeg har malt trappen svart, og der synes støvet veeeldig godt, så vi får se om vi må finne på noe, ellers er det bare å vaske hver dag :)

    SvarSlett
  14. Så mange deilige forandringer det er hos deg da!!
    Valpen,aller først og fremst,men ny fantastisk herlig spisestue og ny trapp også.Ihvertfall forandring på trappen!Det gjorde seg det gitt!Her har jeg holdt på med trappeforandring i evigheter,men trenger hjelp til et par platå og det skal visst bli snart,sier hjelperen min????Når det er gjort ser jeg at jeg må male den et par nyanser mørkere,nesten hvit trapp funker IKKE med tre afghanske mynder som fyker opp og ned!!! ;)
    Liker at du støtter norsk håndverk - det er jo så utrolig mange som importerer for tiden synes jeg og danner nettbutikker med nmøbler.Lurer p om de vet hva som er på andre siden.og hvordan er det med kvaliteten?Nei,hipp hurra for å støtte arbeidskraft i Norge,vi støptter jo samtidig oss selv!!
    Og så fint som bordet ble - så kjekt :)))

    God helg !
    Toveklem .)

    SvarSlett
  15. Det ble så lekkert, lyst og flott.
    Marit.

    SvarSlett
  16. Hei, det er utrolig hva slags resultat man kan komme frem til, så stor forskjell :) Flott! Kanskje du skal på valpetreff på Roven søndag? Fet hundeklubb arrangerer.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi skal på valpetreffet! Gleder oss til det...begynner snart på valpekurset også:)

      Slett