torsdag 18. desember 2014

❤Julegodt til fuglene❤




Jeg begynte å lage egne meiseboller om vinteren til fuglene ifjor og de er veldig populære! Bruker en bra oppskrift som jeg fant på Moseplassen, den kan du se her...hender jeg tilsetter litt andre frø i tillegg også. Ifjor brukte jeg et stort silikonhjerte som form, men iår har jeg laget de i mindre former. Hengte opp et fuglenek også, men det virker ikke som det er så fristende....mye mer spennende med meiseboller og annen fuglemat!


Heldigvis kom det snø i natt og det kan se ut som det kan bli liggende frem til juleaften hvis Yr får rett...håper det! Jul blir det jo uansett, men den ikke helt den samme julestemningen uten.

Ønsker alle en fin torsdag!
Klem fra Jorunn

9 kommentarer:

  1. Hvis jeg var en fugl, ville jeg ha vært fugl der du bor :-) Ser så koselig at jeg blir nesten misunnelig på dem :-) Ønsker deg en fortsatt fin advents uke :-)

    SvarSlett
  2. Kom lite snö inatt här också, men den
    är redan borta. Det var fina formar du har
    till fågelmaten, bra att dom blev lite mindre.
    Lättare och hänga då. Och rådjuren gillar
    havreneken.
    Kramar och ha bra dagar fram till jul/AM

    SvarSlett
  3. liebe jorunn, sie sind sooo lieb und denken an die tiere!!! hier hat es noch garnicht geschneit, aber es regnet!!! ich wünsche ihnen eine streßfreie woche, liebe grüße von angie

    SvarSlett
  4. Så vackert Julegottit till fåglarna du gjort ♡ ...
    & så mysigt med snö ute /Kram

    SvarSlett
  5. Good Morning Jorunn,
    self made bird food is a lovely work and I know, they love it! Love the snow covered garden! This is sooooo Christmas.
    Have a happy happy holiday season and a wonderful time, all my best and thank you for your wonderful posts
    Elisabeth

    SvarSlett
  6. Hei Jorunn!
    Nå tar jeg juleferie fra blogging og takker for mange fine og inspirerende blogginnlegg du har delt med oss i 2014!
    Ønsker deg en god og fin julefeiring! :)
    Juleklem fra Jorun

    SvarSlett
  7. En underbart fin God jul till dig❤
    Varmaste kramar

    SvarSlett
  8. Det var noen koselige meiseboller med hjerteform:)
    Så bra du tenker på fuglene også i denne tiden.
    Her er det ingenting snø,bare pøsende regnvær,så julestemmningen er ikke helt på topp,men jul blir det likevel;)
    Håper snøen blir liggende hos dere da:)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  9. Det var en god idé å lage slike flotte fuglemat! Ha en riktig God Jul hos dere! Tusen takk for hyggelig kommentarer på bloggen min!

    SvarSlett