torsdag 25. februar 2010

Kosekroken med og uten blits

Har i lengre tid irritert meg over at blitzen på mitt Canon EOS 450D "popper" opp i utide, ute som inne, men har jeg gjort noe for å finne mer ut av det? Neida, men i forrige uke "så jeg lyset" bokstavelig talt etter å ha vært inne på NIB sin blogg og leste litt om fotokurset der. Der leste jeg noe om å slå av blitsen hvilket jeg aldri har prøvd fordi jeg har bare tatt bilder med autoinnstilling og ikke visste jeg hvordan jeg skulle slå av blitsen heller...hehe...Men jeg fant ikonet omsider på "hjulet" på toppen av kameraet og tok mange prøvebilder og jeg må si at det utgjorde en stor forskjell, legger ut noen bilder fra kosekroken på kjøkkenet tatt på kveldstid. Dette er amatørbilder, men du ser sikkert den store forskjellen med og uten blits. Jeg tok forøvrig også tulipanbildet som jeg har på banneren øverst på bloggen akkurat nå, da skrudde jeg også av blitsen. Skal se å skjerpe meg med å få lært mer om dette kameraet så flere av bildene jeg tar kan bli bedre. Jeg ble inspirert av dette fotokurset og skal følge med på det fremover.

Bildet over er tatt med blits og de 2 under er tatt uten blits på kvelden




1 kommentar:

  1. Har også vært innom kurset, faktisk veldig nyttig synes jeg også .)
    Man ser tydelig forskjell på bildene dine!
    Ønsker deg en herlig helg!

    Klem Anki

    SvarSlett