onsdag 11. april 2012

Retro-landlig....Kjøkken DEL 1

Hei, hei! Håper dere har hatt en fin påske. Vi var hjemme og koste oss...ikke vært produktive i det hele tatt...en handletur over grensen var eneste utflukten...det er deilig med bare late dager også.
Her kommer som lovet bilder av kjøkkenet som er ferdig bortsett fra nytt gulv (klarer ikke helt å bestemme meg for hva slag), 2 dører og den delen av kjøkkenet der komfyren og vedovnen står...der gjenstår stylingen. Det er en del bilder så jeg kommer med resten av bildene i neste innlegg.
Kjøkkenet er mye mer gammeldags enn det store og moderne vi flyttet fra, her er hverken oppvaskmaskin eller mikroovn og liten arbeidsplass er det også....men til gjengjeld så synes jeg det er mye koseligere her. Vi prioriterer ikke nytt kjøkken nå, det er andre ting vi må ta tak i før det.
Den søte vimpelrekken har jeg kjøpt på Ebay, jeg har kjøpt en del ting av en dame fra Irland som er kjempeflink, superrask og hun har veldig hyggelige priser i tillegg. Snart skal jeg ha en GiveAway og da skal jeg gi bort noen ting hun har laget for meg. Den store turkise bollen og stettfatene er fra Black Design Shop på Lørenskog. Kakeboksen er fra en interiørbutikk på Sørumsand.
Brødboksen og eggeglassene er fra Dorothea.
Disse søte glassene med mønster er fra Maxbo sin interiøravdeling på Hellerudsletta.
 Rosa dessertglass og turkis boks fra Kremmerhuset.
Til jul fikk vi en flott Nespresso kaffemaskin i gave, den blir mye brukt av alle untatt meg...jeg liker desverre ikke kaffe og det irriterer meg skikkelig!
Disse runde brettene kjøpte jeg på Ebay...som dere skjønner så handler jeg en del der...hehe...
 Kjøkkenet før og etter.
Resten av bildene kommer i neste innlegg

Ja, det holdt jeg nesten på å glemme å fortelle dere! Da vi var i Charlottenberg nå nylig så oppdaget jeg at Hjertliga Rum butikken har åpnet igjen med nye eiere etter at den har vært stengt en god stund. Nå holder de til i den gamle delen av Charlottenberg sentrum, like nedenfor blomsterbutikken. De hadde mye fint og jeg fikk kjøpt nye kjempefine gardiner til stuen, de gleder jeg meg til å henge opp når vi blir ferdige med oppussingen der. Og så om det ikke var nok å oppdage at denne søte butikken var åpnet igjen så har det jammen meg åpnet en helt ny interiørbutikk i bygningen ved siden av Mekonomen som heter Noll54 interiör ..... åhh herregud så mye fint de hadde der!! Der var det masse for oss som liker hvitt og landlig, men også noe for de som liker det litt røffere.

11 kommentarer:

  1. Åh så fint....lyst og lekkert...og koselige detaljer!1
    du kan være så fornøyd :)

    SvarSlett
  2. Hei.
    Så lekkert det ble og så mye fint du
    har,nyyyter bildene. :) Gleder meg til
    å se mer. :)
    Klem Mette.

    SvarSlett
  3. Sådan hvor ser det bare super godt ud og de glas hvor er de super fine samt de 2 runde bakker.Knus glæder mig til opfølgningen Else Fogt

    SvarSlett
  4. Det ble en flott forandring! :) Og mye fint du hadde pyntet med også :)

    SvarSlett
  5. Hei på deg Jorunn, og takk for kos hilsen hos meg!!!

    Såååå koselig på kjøkkenet hos deg - ser at vi nok har veldig lik stil, og liker det samme :)

    Ha en finfin uke videre, og plutselig er det jo snart helg igjen også ;)

    Klemmer Hildegunn

    SvarSlett
  6. Så lekkert det ble, Jorunn :) Gleder meg til å se mere :)
    Klem Klem

    SvarSlett
  7. Så fint:) Koselig.Du er veldig flink, gleder meg til del2.

    SvarSlett
  8. Dette var jo bare UTROLIG lekkert!

    Og så kjekt at du fant nytte i tipset mitt, jeg skjønner at KEM er poppis for jeg får til stadighet spørsmål om hvor jeg handler spraylakk :)

    Ha en finfin fredag!
    Signe

    SvarSlett
  9. WOW! Dette var utruleg fint!
    Nydelege bilder ♥
    Gleder meg til resten :)

    Ynskjer deg ei herleg god helg ♥

    SvarSlett
  10. For et herlig og koselig kjøkken du har fått. Gleder meg til å se resten også. ha ein fortsatt fin søndag. Klem

    SvarSlett
  11. Så fint du har de :) Åååå vad jag älskar ditt kök å dina fina pastellsaker<3 Kram Fiddeli

    SvarSlett